« Пісочниця не тільки розвиває творчий
потенціал дитини, активізує просторову
уяву,образно-логічне мислення,тренує дрібну
моторику рук,але ненав’язливо,поволі налаштовує дітей на осягнення
моральних понять про добро і зло,сприяє побудові гармонійного образу
світу" С.Колумзін
Створення комфортного,психічно безпечного
освітнього середовища,у якому дитина могла б вільно виявляти себе,мати
можливості вільно розвиватися,вимагає від педагогічних працівників пошуку і застосування
в своїй діяльності різних інноваційних методів , технологій, прийомів.
Sand play або ігри з піском це
інноваційний методів всебічного розвитку дитини. Саме цей метод сьогодні стає
все більш популярним в педагогіці.
Я також використовую цей метод в
роботі з дітьми з ООП і хочу
трохи розказати про нього. Кажуть,випадковості не випадкові.Коли дирекція
школи придбала в кабінет для роботи з дітьми світлодіодний стіл для пісочної
анімації,я на той час дуже мало знала про метод Sand play і методику роботи з ним. Але «дорогу
долає той,хто йде». Опрацювавши
багато методичної літератури,переглянувши не меншу кількість практичних
відеозанять, майстер-класів по темі "Використання
пісочних ігор в школі",я зараз часто застосовую пісочні ігри на уроках . Що хорошого в цьому методі?
Можна сказати так, що в ньому все лише
хороше. Пісочні ігри корисні
як для дітей, так і для дорослих. Сендплей позитивно діє на загальний розвиток дитини ,
також з його допомогою проходить інтенсивніше корекція певних
психічних процесів.
Суть і завдання цього методу полягають
в тому,що:
_розвиваються тактильні відчуття,як основа розвитку ручного
інтелекту. Адже відомо,що « розум дитини на кінчиках пальців».
_істотно посилюються бажання дитини
дізнаватися про щось нове , експериментувати, працювати самостійно;
-в іграх з піском інтенсивніше проходить корекція та розвиток
всіх пізнавальних функцій(пам'яті, уваги.сприймання,мислення)моторики,мовлення;
_дитина стає більш відкритою,впевненішою
у собі,формується індивідуальне"Я";
_гармонізується загальний
стан,психоемоційний стан дитини,знижується тривожність;
-розвивається координація
рухів,орієнтація в просторі;
_пісок здатний "заземлювати"негативну енергію;
_для пісочних ігор не потрібно попередніх навичок,знань,так як діти з
раннього дитинства знайомі з цим продним матеріалом ;
_під час занять дитина відкриває свій
внутрішній світ відчуттів,почуттів,емоцій, звільняється від
того, що неї тяготить;
-це спосіб спілкування зі світом і самим
собою.
Метод сендплею можна використовувати на
різних уроках,на будь-якому етапі уроку. Це залежить від творчості вчителя.
Слухаючи
казку про Колобка, дитина малює піском
ліс,стежку,звірів,які зустрів казковий герой. Вивчаючи тему"Материки і
океани" ми створили за допомогою піскової анімації свою міні карту
материків:висипали піском всі материки,підписали їх,а все навколо- це Світовий океан і ми включили
голубу підсвітку поверхні стола. Такі роботи надихають учнів,додають впевненості в свої можливості.В
На корекційному занятті з розвитку
мовлення ми створили грядочку і «садили» овочі, які ростуть на маминому городі.
Використали для цього великий набір муляжів овочів,фруктів та ягід,що придбала
дирекція школи в кабінет для дітей з ООП.
На уроках математики діти малюють піском
геометричні фігури,пишуть цифрові диктанти. Дуже добре засвоювати практично поняття «
довгий-короткий», «високий-низький», «широкий-вузький» тощо. Для дітей з ООП це
складний матеріал,проте у грі їм легше це усвідомити .Видів роботи з цим методом дуже багато.
Учні з великим задоволенням працюють з
піском. Та не лише дітям подобається цей вид діяльності.
Я проводила майстер-клас «Цей чарівний
пісок» для своїх колег, які також працюють з дітками з ООП. Вони також із
захопленням працювали з піском,виконували
різноманітні вправи,створювали пісочні
картини,поринувши у світ спокою ,у світ прекрасного. Під час заняття
звучала релаксуюча музика , було вимкнуте денне світло . Ця
атмосфера посилює емоційні почуття, допомагає розслабитись і поринути в світ
творчості.
Сендплей або ігри з піском пропонує
великі можливості для корекційно-розвиткових занять,вправ,ігор.
Творіть прекрасне зі своїми учнями. Адже
«все геніальне-просто і все просте-геніально»!
















Немає коментарів:
Дописати коментар