субота, 27 лютого 2021 р.

ВИКОРИСТАННЯ ПІСОЧНИХ ІГОР У РОБОТІ З ДІТЬМИ

 

« Пісочниця не тільки розвиває творчий потенціал    дитини, активізує просторову уяву,образно-логічне мислення,тренує дрібну   моторику рук,але ненав’язливо,поволі налаштовує дітей на осягнення моральних понять про добро і зло,сприяє побудові гармонійного образу світу"
 С.Колумзін

Створення комфортного,психічно безпечного освітнього середовища,у якому дитина могла б вільно виявляти себе,мати можливості вільно розвиватися,вимагає від педагогічних працівників пошуку і застосування в своїй діяльності  різних  інноваційних методів , технологій, прийомів.

Sand play або ігри з піском це   інноваційний методів всебічного  розвитку дитини. Саме цей метод сьогодні стає все більш популярним  в педагогіці.

Я також використовую цей метод  в  роботі  з дітьми з ООП і хочу трохи розказати про нього.  Кажуть,випадковості не випадкові.Коли дирекція школи придбала в кабінет для роботи з дітьми світлодіодний стіл для пісочної анімації,я на той час дуже мало знала про метод Sand play і методику роботи з ним. Але «дорогу долає той,хто йде».  Опрацювавши багато методичної літератури,переглянувши не меншу кількість практичних відеозанять,  майстер-класів по темі "Використання пісочних ігор в школі",я зараз  часто застосовую пісочні ігри  на уроках . Що хорошого в цьому методі?

Можна сказати так, що в ньому все лише хороше. Пісочні ігри корисні як для дітей, так і для дорослих. Сендплей  позитивно діє на загальний розвиток дитини , також з його допомогою проходить інтенсивніше корекція  певних  психічних  процесів.

 Суть і завдання цього методу  полягають  в  тому,що:

_розвиваються  тактильні відчуття,як основа розвитку ручного інтелекту. Адже відомо,що            « розум дитини на кінчиках пальців».

_істотно посилюються бажання дитини дізнаватися про щось нове , експериментувати, працювати самостійно;

-в іграх з піском  інтенсивніше проходить корекція та розвиток всіх пізнавальних функцій(пам'яті, уваги.сприймання,мислення)моторики,мовлення;

_дитина стає більш відкритою,впевненішою у собі,формується індивідуальне"Я";

_гармонізується загальний стан,психоемоційний стан дитини,знижується тривожність;

-розвивається координація рухів,орієнтація в просторі;

_пісок здатний  "заземлювати"негативну енергію;

_для пісочних ігор не потрібно  попередніх навичок,знань,так як діти з раннього дитинства знайомі з цим продним матеріалом ;

_під час занять дитина відкриває свій внутрішній світ відчуттів,почуттів,емоцій, звільняється  від  того, що неї тяготить;

-це спосіб спілкування зі світом і самим собою.

Метод сендплею можна використовувати на різних уроках,на будь-якому етапі уроку. Це залежить від творчості вчителя.

  Слухаючи казку про Колобка,  дитина малює піском ліс,стежку,звірів,які зустрів казковий герой. Вивчаючи тему"Материки і океани" ми створили за допомогою піскової анімації свою міні карту материків:висипали піском всі материки,підписали їх,а  все навколо- це Світовий океан і ми включили голубу підсвітку поверхні стола. Такі роботи надихають учнів,додають впевненості  в свої можливості.В

На корекційному занятті з розвитку мовлення ми створили грядочку і «садили» овочі, які ростуть на маминому городі. Використали для цього великий набір муляжів овочів,фруктів та ягід,що придбала дирекція школи в кабінет для дітей з ООП.

На уроках математики діти малюють піском геометричні фігури,пишуть цифрові диктанти. Дуже добре  засвоювати практично поняття « довгий-короткий», «високий-низький», «широкий-вузький» тощо. Для дітей з ООП це складний матеріал,проте у грі їм легше це усвідомити .Видів  роботи з цим методом дуже багато.

Учні з великим задоволенням працюють з піском. Та не лише дітям подобається цей вид діяльності.

Я проводила майстер-клас «Цей чарівний пісок» для своїх колег, які також працюють з дітками з ООП. Вони також із захопленням  працювали з піском,виконували різноманітні  вправи,створювали пісочні картини,поринувши у світ спокою ,у світ прекрасного. Під час  заняття   звучала  релаксуюча  музика , було вимкнуте денне світло . Ця атмосфера посилює емоційні почуття, допомагає розслабитись і поринути в світ творчості.                                                       

Сендплей або ігри з піском пропонує великі можливості для корекційно-розвиткових занять,вправ,ігор.

Творіть прекрасне зі своїми учнями. Адже «все геніальне-просто і все просте-геніально»!

















 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар